Mi az az irányított biofilm terápia?

Készült: 2022. dec. 6

Mi az az irányított biofilm terápia?

Az irányított biofilm terápia a ma alkalmazható legmodernebb módszer, melynek segítségével az Ön fogainak, fogínyének és a fogakat körülölelő szöveteknek az egészsége elérhető és fenntartható. Egy speciális szájápolási módszer, amely magas szintű szakmai felkészültséget és naprakész technikai hátteret igényel. Ez az eljárás különlegesen kíméletes és hatékony az Ön számára és látványos, szép eredményt nyújt. Az irányított biofilm terápia a pácienseink körében rendkívül népszerű. Aki kipróbálta, többet nem is szeretné a régi, hagyományos fogtisztítást igénybe venni.

Mi az a biofilm a fogászatban és miért van szükség az eltávolítására?

A biofilm a fogon, vagy az íny mélyén, esetleg a fogpótláson, implantátumon egybefüggő bevonatot képező baktériumtömeg. A biofilm mikroorganizmusok egy felületen összetapadt, egybefüggő bevonatot képező sejtjeiből áll, egy olyan baktériumközösség, amely beborítja a fogakat, a fogínyt, töméseket, fogpótlásokat vagy implantátumokat. Bár nem feltétlenül látható, gyulladást okozhat és nehéz elpusztítani. Azért szükséges eltávolítani, mert fogszuvasodást, fogíny-, fogágygyulladást okozhat, felelős lehet az implantátumok körüli fertőzések kialakulásáért (ami az implantátum elvesztéséhez vezethet), ezenkívül növelheti más betegségek kockázatát (pl. szív- és érrendszeri megbetegedések, ízületi gyulladás, légzőszervi problémák, cukorbetegség). Az irányított biofilm terápia tehát egy olyan professzionális szájápolás, amely segít megőrizni fogai, fogpótlásai épségét és általános egészségi állapotát.

Menete:

Az irányított biofilm terápia (Guided Biofilm Therapy-GBT) a fogkőeltávolítás legmodernebb technológiája. A svájci módszer alapja a "NO PAIN technológia”, azaz a fájdalommentes fogkőeltávolítás fognyaki érzékenységben vagy fogágybetegségben szenvedő páciensek esetén is. A kezelés minden esetben a biofilm láthatóvá tételével, azaz a plakkfestéssel kezdődik. A festék által elszíneződött területek alapján higiénikusaink megmutatják és finomítják a fogmosási technikát egyénre szabottan. Második lépésben Woodpecker Dental Scaler and Air Polisher PT-A Air-flow technikával lefújjuk a fogakon maradt elszíneződéseket. Harmadik lépésben történik a piezo készülékkel történő fogkőeltávolítás, mely gyengédebb és kíméletesebb megoldás a korábban megszokottól. A GBT technológiával nemcsak hatékonyan csillapíthatjuk a fogínygyulladást, hanem a fogakon lévő elszíneződések eltávolításával fehérebb fogakat érhetünk el.

Irányított biofilm terápia

A hagyományos fogkőeltávolításhoz mért előnyei magukért beszélnek:

- Minimálisan invazív beavatkozás.

- Gyengéden és biztonságosan távolítja el az elszíneződést és a fogkövet, fájdalommentesen.

- "No-Pain"-technológiájának köszönhetően a fogkő-eltávolítás sokkal kíméletesebb, mint hagyományos depurátorral végzett kezelés esetén.

- Alkalmazásával korábban felismerhetők a kialakuló fogszuvasodások

- Minimalizálja a kopott fognyakak tisztításával járó kellemetlenségeket.

- Implantátum körüli mély tasakok tisztítására alkalmas, nem sérti az implantátum felületét, nem „karcol”.

- Tökéletesen és nagy hatékonysággal használható fogszabályozó kezelés során, a brackettek körüli lerakódások, fogkő eltávolítására.

AZ IRÁNYÍTOTT BIOFILM TERÁPIA ELÉRHETŐ ÉRDEN MŰKÖDŐ FOGÁSZATI MAGÁNRENDELŐNKBEN!

Tekintse meg részletes árlistánkat!

Kérjen időpontot konzultációra érdi magánrendelőnkbe!